Audi Q2’nin Lastik Tercihi, Goodyear Vector 4Seasons Oldu Oto Rehber | Oto Haber Dergisi

Güncel Haberler

Audi Q2’nin Lastik Tercihi, Goodyear Vector 4Seasons Oldu

Aralık 1st, 2017 | by Oto Haber
Audi Q2’nin Lastik Tercihi, Goodyear Vector 4Seasons Oldu
Servis & Bakım Haberleri
0

Otomotiv üreticileri tarafından en çok tercih edilen orijinal ekipmanlardan olan Goodyear ürünleri, Vector 4Seasons ile Audi’nin Q2 araç modeli için de orijinal ekipman olarak seçildi.

 Lider lastik üreticisi Goodyear’ın yeni nesil Vector 4Seasons lastikleri, Audi Q2 için orijinal ekipman oldu. Yeni nesil Vector 4Seasons, daha ılıman kışlar yaşayan ve her mevsim lastik değiştirmek istemeyen sürücüler için geliştirildi. Lastik, farklı yol ve hava koşullarının yaşandığı, özellikle kentsel çevrelere uygun olarak tasarlandı.

Audi Q2 için 215/60R16 95V ve 215/55R17 94V olmak üzere iki ebatta onaylanan Vector 4Seasons, Audi tarafından orijinal ekipman olarak onaylandığını gösteren “AO” işaretiyle üretilecek.

Yeni nesil Vector 4Seasons’ın sırt deseni, M+S ve kartanesi işaretlerini içererek, hem yaz hem de kış mevsimlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirildi. Sahip olduğu SmartTread (Akıllı Sırt) Teknolojisi sayesinde, Vector 4Seasons lastikleri zorlu ıslak, çamurlu ve buzlu yollarda da mükemmel performans sergiliyor. Yeni nesil Vector 4Seasons lastiklerini tanımlayan en önemli özellikleri; sabitlik, tutuş ve dayanıklılık olarak sayabiliriz.

Goodyear EMEA Tüketici Lastikleri OE Genel Müdürü Nick Harley, “Bir kez daha, Audi gibi premium bir araç üreticisi tarafından, yeni nesil Vector 4Seasons lastiklerimizin tercih edildiğini duyurmaktan dolayı gurur duyuyoruz. Çok amaçlı araçlar için en doğru tercih olan bu lastik, sürücülere, lastiklerini yaz veya kış mevsiminden önce değiştirmeden, araçlarını farklı yol ve hava koşullarında kullanmalarına olanak tanıyor” dedi.

Goodyear’ın OE lastikleri Brüksel’den Pekin’e uzanıyor

 Orijinal ekipman lastikleri (OE), üretim hattında yeni araca takılmaya uygun sipariş üzerine yapılmış lastikler olarak öne çıkıyor. 4-6 ay süren analiz ve simülasyon evresinde Goodyear ve araç üreticisi arasında belirli bir araç ve lastik gereksinimleri hakkında yakın iş birliği ile sürdürülen görüşmeler sonrasında 18-24 ay süren özgün lastik özelliklerinin belirlendiği tasarım ve geliştirme süreci yaşanır. Tasarım sürecinde tutuş, frenleme, sürüş konforu, ses, sırt aşanması, yuvarlanma direnci ve geniş mobilite çözümlerine göre lastiğin performans gereksinimleri belirlenir.Tasarlanan lastikler, mühendisler ve test sürücüleri tarafından testlere tabi tutulur. Bu testlerin 200’ü yolda ve yarış pistinde, 400’ü laboratuvarda gerçekleşir. Ürün, 300 bin km’ye varan ve çeşitli hava koşullarında yapılan testlerden geçirilir.

Goodyear, deneyimi ve inovasyondaki liderliğini test sürecinde de göstererek her yeni lastik tasarımını ellinin üstünde performans kriterine göre test eder.

OE lastikler belirlenirken araç modelinin ihtiyacına göre önde ve arkada farklı ebatlarda ve yol tutuşunu artırmak amacıyla daha büyük arka lastik ebadı gibi karışık donanım olabileceği gibi farklı sırt tasarımları da ortaya çıkabilir.

2-6 aylık üretim sürecinin ardından OE lastikleri pazara sunulur. Piyasada kolayca bulunabilen OE lastikleri yaz, kış veya 4 mevsim olabileceği gibi bazı premium üreticiler, lastiklerin özellikle kendi araçları için üretildiğini belirtmek üzere özel işaret kullanır.

Sektördeki gücünü bu alanda da gösteren Goodyear’ın 2016 yılında ürettiği tüm OE lastikleri bir araya geldiğinde yaklaşık Brüksel’den Pekin’e olan mesafeyi kapsar.

Comments are closed.